NOILE TRAMVAIE. Primarul: „Noi sperăm ca brăilenii să le respecte. Vreau să atrag atenția celor tentați să vandalizeze: sunt dotate cu camere color foarte performante”
La Brăila au ajuns, marți, două tramvaie produse la „Astra Arad”. Sunt primele tramvaie noi cumpărate de administrația brăileana în ultimii 35 de ani.
Tramvaiele, care au dotări ultramoderne, au costat aproximativ 3,4 milioane de euro – fonduri europene. Până la sfârșitul anului viitor, la Brăila vor mai fi aduse alte 8 tramvaie similare, produse tot de „Astra Arad”, contractul fiind deja semnat.
Cele două tramvaie au fost aduse pe trailere uriașe și așezate pe șine. Unul dintre vehiculele feroviare a parcurs chiar traseul Bariera Călărașilor-Bulevardul Dorobanților-Rondou Pod Brăilița și retur, traseu pe care cele două tramvaie vor circula după finalizarea testelor.
„Suntem foarte bucuroși că licitația a fost câștigată de o societate din România și, astfel, banii rămân în România. (…) Cele două tramvaie vor circula pe traseul Bariera Călărașilor – B-dul Dorobanților – Rondou Pod Brăilița și retur. În următoarele două săptămâni, tramvaiul va circula pe acest traseu, noaptea în special, pentru a se putea face teste de accelerație, frânare, inclusiv simularea unor defecte, tractarea tramvaiului, astfel încât să fie luate în calcul toate evenimentele ce pot apărea în circulație ulterior. Un lucru extraordinar este faptul că tramvaiul este silențios, foarte modern, dotat la interior, iar după terminarea acestor teste, pe care noi le estimăm la aproximativ două săptămâni, tramvaiul va circula și brăilenii vor putea, inclusiv ei, să testeze aceste tramvaie pe traseul menționat anterior. Pe măsură ce vor fi finalizate mai multe tronsoane de străzi – Parc Monument Rondou și Calea Galați, Independenței – tramvaiul va intra și va circula și pe aceste trasee”, a declarat primarul Marian Dragomir.
La Brăila a venit și Vasile Diaconescu, directorul general al „Astra Arad”, care a subliniat faptul că acest model de tramvai „este ceea ce avem acum mai bun pe piață”.
„Ne bucurăm dacă brăilenii vor fi satisfăcuți de tramvaiele noastre. Este un tramvai de două module, care poate transporta 129 de pasageri, dintre care 40 pe scaune și este complet autonom. O să facem probe și o să adaptăm tramvaiul să meragă nu cum am mers astăzi, cu 15 km/h, ci cu 50 km/h„, a precizat Diaconescu.
Totodată, primarul Marian Dragomir a ținut să transmită un mesaj și călătorilor care au de gând să vandalizeze tramvaiele, vorbind despre sistemul de supraveghere video din dotare.
„Vreau să atrag atenția tuturor celor care sunt tentați să-și inscripționeze numele sau să vandalizeze acest tramvaie, că acestea sunt dotate cu zece camere color, foarte performante, care ne vor ajuta să-i identificăm. Noi sperăm ca, fiind atât de frumoase, brăilenii să le respecte, pentru că este o investiție foarte importantă pe fonduri europene”, a arătat sursa citată.
Municipalitatea a luat decizia ca cele două tramvaie să poarte numele unor personalități marcante ale Brăilei, respectiv Ana Aslan și Maria Filotti, o astfel de inscripționare urmând să fie aplicată și celorlalte opt tramvaie.
VIDEO CLICK AICI
(Cum arată tramvaiul Astra Arad la interior)
CARACTERISTICILE TEHNICE:
– Tramvai tip unidirecțional, cu posibilitatea de manevră în direcție opusă din postul de conducere secundar aflat în partea din spate a tramvaiului, compus din 2 module, unite între ele prin articulații și burduf etanș, care asigură o legătură elastică între cele 2 caroserii și sunt propulsate prin intermediul a 2 boghiuri motoare, câte unul sub fiecare modul.
– Tramvaiul este produs și omologat în România, având un concept modular atât la nivel de carcasă, cât și la nivel de boghiu
– Lungimea totală: 18.600 mm, fără dispozitive de cuplare și oglinzi
– Înălțimea totală exterioară fără echipamente pe acoperiș și pantograf: 3.300 mm
– Înălțimea interioară: cca 2.200 mm
– Înălțimea minimă a poziției pantografului: 4.200 mm
– Înălțimea maximă în poziție destinsă a pantografului: 6.330 mm,
– Lățimea totală: 2.400 mm (Â/- 5 mm)
– Durata de viață a tramvaielor: 30 ani (8 ani fără reparații generale), timp în care pe baza măsurilor luate împotriva coroziunii, cu ocazia lucrărilor de reparații generale, nu va fi necesară demontarea amenajărilor interioare.
– Durata normală de funcționare a tramvaiului: 17 ani
– Capacitate de transport totală: 129 locuri, calculate la o încărcare de 6 persoane/m2 (sau 0,167m2/călător în picioare) din care 40 pe scaune fixe, din care 29 sunt accesibile din low floor, plus vatmanul.
– Podeaua este coborâtă 100% pe toată suprafața destinată pasagerilor în picioare, fără trepte în compartimentul călătorilor, iar una dintre cele 3 uși duble de serviciu comandate electric este prevăzută cu o rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități locomotoare și/sau mobilitate redusă.
– Tramvaiul este proiectat și realizat pentru o viteză maximă de 70 km/h, reglabilă, limitată electronic la 50 km/h și este alimentat din rețeaua de 750/600 Vee, cu electronică de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare și ecartament 1.435 mm, complet climatizat, cu boghiuri așezate în centrul de greutate al fiecărui modul (vagon).
– Tramvaiele sunt echipate cu următoarele sisteme/echipamente/instalații:
a) sistem informatic integrat de gestiune și diagnosticare electronică – (SIGDE) – care afișează starea de avarie și starea de bună funcționare pentru cele mai importante sisteme și agregate;
b) computer de bord integrat cu sistemul informatic de gestiune și diagnosticare electronică al tramvaiului;
c) computer de gestiune management trafic (CGMT), cu funcții GPS, echipament Wi-Fi și comunicare online;
d) echipamente de transfer de date, antene GPS/GSM/GPRS/3G/4G/Wi-Fi, pentru comunicarea cu serverul central și stațiile de descărcare a datelor de exploatare și funcționare a tramvaielor;
e) sistem de numărare a călătorilor;
f) sistem automat de taxare – echipamente de ticketing;
g) sistem de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior – indicatoare de traseu, ecrane LED care asigură afișarea rutei/stațiilor, unitate audio pentru anunțuri vocale etc;
h) sistem de comunicare audio (prin voce) cu dispeceratele, prin folosire a unui microfon pe canal GSM;
i) sistem de supraveghere video la interior și la exterior format dintr-un număr de 10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, tip dom, cu carcasă antivandalism;
j) sistem de climalizare – încălzire, ventilație și aer condiționat – format din 2 unități HVAC, una pentru compartimentul călătorilor și una care deservește exclusiv cabina vatmanului.