Constructia podului peste Dunare a fost scoasa la licitatie
UPDATE | Proiectarea si executarea podului suspendat peste Dunare au fost publicate pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice, asa cum anuntase premierul Sorin Grindeanu.
…
Aflat la Braila, saptamana trecuta, premierul Sorin Grindeanu a promis ca, „undeva la jumatatea lunii mai, cel tarziu sfarsitul lunii mai”, documentatia pentru proiectarea si executia podului peste Dunare va obtine avizul Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), iar apoi va fi demarata procedura pentru scoaterea la licitatie. Se pare ca lucrurile au inaintat spectaculos, seful Guvernului anuntand, joi, ca „in urmatoarele 24 de ore va fi incarcata pe SEAP documentatia privind podul Braila-Tulcea”.
„E un lucru extrem de important, vorbim de aproximativ 500 de milioane de euro. E o investitie pe care toti cei de la Braila, Galati si Tulcea o asteapta. Doresc ca lucrurile sa mearga cat se poate de rapid, legal, transparent. Vorbim de fonduri europene si vorbim de o investitie de care se vorbeste de foarte mult timp. Iata ca se fac pasi concreti din acest punct de vedere. Vreau sa-i felicit si pe cei de la Ministerul Transporturilor, dar si pe cei de la ANAP, care de data asta au avut un ritm potrivit”, a spus Grindeanu.
Lungimea totala a proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19,095 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4,328 km.
Podul suspendat peste Dunare, structura principala din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,3 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.
Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).
De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.
Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii