Calea Galați. LA FINAL | O nouă față cu bani europeni pentru încă un bulevard al Brăilei. EXPLICAȚIA pentru linia continuă: condiție impusă de UE pentru mijloacele de transport în comun
Șantierul de pe Calea Galați este deja istorie, iar traficul a fost reluat după un an și jumătate de la începerea lucrărilor. Au existat și întârzieri cauzate de descoperirea unor conducte de canalizare și gaze din anii comunismului, care nu existau pe schițe.
Uriașul proiect de modernizare și reabilitare, finanțat din fonduri europene, se ridică la 11 milioane de euro. După B-dul Independenței și Șoseaua Baldovinești, Calea Galați este a treia mare arteră de circulație care și-a schimbat radical fața în ultimii ani.
Pe lângă modernizarea părții carosabile, a trotuarelor și spațiilor verzi, lucrările au presupus inclusiv înlocuirea liniilor de tramvai și a rețelei de contact, relocarea rețelelor electrice și de utilități prin cablu existente pe stâlpi, înființarea de parcări și înlocuirea rețelelor de apă și canalizare.
Totodată, Calea Galați beneficiază și de un sistem de management al traficului, cu semaforizare inteligentă.
Linia continuă – condiție impusă de UE
Primarul: „Da, ați citit bine, cu garduri…”
Cea mai intensă nedumerire a brăilenilor legată de modernizarea și reabilitarea Căii Galați este legată de faptul că liniile de tramvai sunt încadrate cu linie continuă. Astfel, autoturismele nu mai pot circula pe calea de rulare a tramvaielor, așa cum se întâmpla înainte de demararea lucrărilor.
Primarul Marian Dragomir a explicat, pe o rețea de socializare, faptul că situația a fost generată de o condiție impusă de finanțatorul proiectului, respectiv Uniunea Europeană, cu privire la existența unei benzi dedicate transportului în comun.
În cazul unor proiecte similare din alte colțuri ale țării, delimitarea a fost făcută inclusiv cu garduri sau bolarzi, însă Primăria Brăila a reușit să obțină dispensă.
„În mod normal, banda dedicată trebuie delimitată de banda pentru autoturisme cu garduri sau piloni (da, ați citit bine, cu garduri ca în București sau în alte orașe din Europa), dar noi am obținut acordul finanțatorului să facem delimitarea pe C. Galați și Șos Baldovinești cu bandă rezonatoare. Consider că este mult mai bine cu bandă rezonatoare decât cu gard!!!”, a precizat edilul.
Totodată, primarul Dragomir a vorbit și despre întârzierile de pe șantier, arătând că „1 an și 6 luni a durat această lucrare, deși a părut o eternitate”.
„Cu multe surprize pentru că în timpul săpăturilor s-au descoperit conducte de canalizare și gaze din anii 1960 sau 1970 care nu erau marcate pe schițe, cu necesitatea depistării traseelor acelor conducte, reproiectare, reavizare, cu greutățile care apar la fiecare proiect de mare infrastructură, am reușit să finalizăm lucrările și azi putem spune că BULEVARDELE ȘI STRĂZILE DIN BRĂILA SUNT MODERNE ȘI ARATĂ MAI BINE CĂ ACUM CÂȚIVA ANI!”, a mai scris Marian Dragomir pe Facebook.
Începând din 16 noiembrie, autobuzele și tramvaiele vor reveni pe vechile trasee.
Foto: YouTube / Marius Papadopol