Ministrul Turismului, la Brăila: „Pare a fi o campanie anti-litoralul românesc. În marea majoritate a cazurilor, sunt prețuri umane la o ciorbă”
Liberalul Constantin-Adrian Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului, susține că „pare a fi o campanie anti-litoralul românesc”, cu referire la comentariile din spațiul public despre eșecul sezonului estival.
Mai mult decât atât, Cadariu, aflat într-o vizită în județul Brăila, le-a cerut antreprenorilor din turism „să ia atitudine publică și să prezinte toate datele problemei”, oferind exemplul stațiunii Eforie Nord, unde „există o creștere cu aproape 31% a numărului de turiști față de 2021”.
Ministrul a susținut, joi, la sediul PNL, o conferință de presă, avându-i alături pe deputatul Alexandru Popa, liderul liberalilor brăileni și pe Florin Dobrescu, fost prefect al Brăilei – în prezent secretar de stat la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.
„Acum, de când s-au ridicat restricțiile de călătorie, românii, parte dintre ei, și-au reluat vechile obiceiuri și optează pentru concedii în străinătate. Pe de altă parte, eu nu mi-aș permite să fac generalizări. Sunt cazuri pe litoral, unde, în comparație cu anii trecuți, sunt mai puțini turiști, unul din cazuri e Mamaia. Pe de altă parte, nu spune aproape nimeni faptul că sunt și stațiuni, cum e Eforie Nord, care și față de 2021, când a fost anul maxim pentru turismul de acolo, există o creștere cu aproape 31% a numărului de turiști. Când facem afirmații, ele trebuie să fie nuanțate. Pare a fi un gen de campanie în ultima perioada, în ultimele două-trei săptămâni, cu privire la activitatea turistică de pe litoral. Le solicit tuturor celor care activează acolo să ia atitudine publică și să prezinte toate datele problemei. (…) Generalizările, cel puțin pe componentele negative, nu fac bine nimănui”, a declarat ministrul Turismului.
Totodată, Cadariu a făcut trimitere și la prețurile exagerate pe care le-ar practica unele restaurante sau hoteluri, prezentate inclusiv de presa din Constanța, explicând că, „în marea majoritate a cazurilor, găsești prețuri umane la o ciorbă”.
„Sunt și excepții, am văzut și eu în media bonuri de masă în care se spunea că prețul la o ciorbă variază între 50 și 80 de lei. Pe de altă parte, în marea majoritate a cazurilor nu găsești astfel de prețuri pe litoral, ci sunt prețuri umane, între 15 și 25 de lei. Am văzut cu toții o acțiune nefericită a unui operator economic de acolo, cu o taxare de 200 lei pentru un cearceaf. Nu spune nimeni că nu s-a încasat nici măcar un leu pentru așa ceva și că este o excepție. M-aș fi așteptat măcar de la vecinii operatori în turism să ia atitudine și să spună că nu se întâmplă așa ceva. Noi, ca minister, ne facem datoria, încercând să recunoaștem și bunele și relele de pe activitatea turistică estivală de pe litoral”, a mai adăugat sursa citată.