PODUL peste Dunăre. „Toate problemele sunt rezolvate PE BANII constructorului” | Grindeanu, la Brăila: „Nu voi recepționa lucrarea până când toate neconformitățile vor fi înlăturate” | „Nu este pusă în pericol, nici măcar o secundă, siguranța participanților la trafic”
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, s-a aflat, miercuri, la Brăila, într-o vizită pe șantierul drumului expres Brăila-Galați, mai exact la podul pe care firma lui Dorinel Umbrărescu îl construiește peste râul Siret, la limita cu județul Galați. Ministrul social-democrat a fost însoțit de europarlamentarul brăilean Mihai Tudose.
Pe șantierul UMB, Sorin Grindeanu a vorbit și despre problemele semnalate recent la podul suspendat peste Dunăre – asfaltul crăpat sau denivelat și infiltrațiile la blocul de ancoraj, precizând că „această lucrare nu va fi recepționată până constructorul, pe propria cheltuială, va îndepărta toate neconformitățile”.
Totodată, ministrul Transporturilor a dat asigurări că problemele respective nu pun în niciun fel în pericol siguranța traficului pe pod.
„Acest pod nu a fost recepționat și nu îl voi recepționa până când toate neconformitățile vor fi înlăturate. O parte dintre neconformități au fost semnalate de presă, iar altele au apărut în rapoartele cerute de CNAIR – noi am cerut acele expertize independente. Nu este pusă în pericol, nici măcar o secundă, siguranța participanților la trafic. Nu există așa ceva! (…) Mi-aș fi dorit să nu existe aceste neconformități. Vă spun că atât timp cât nu este pusă în pericol siguranța participanților la trafic și neconformitățile vor fi remediate pe cheltuiala companiei, tot timpul o să aleg această variantă: să dăm în circulație acest pod, nu să ne uităm la el… (…) După ce vor fi înlăturate neconformitățile, va fi recepționată lucrarea. (…) Nu va fi recepționată această lucrare până constructorul, pe propria cheltuiala, va îndepărta toate neconformitățile”, a declarat Grindeanu.
Ministrul a criticat dur constructorul WeBuild, inclusiv pentru faptul că, încă o dată, nu respectă termenele asumate public, ținând cont că drumul de legătură spre Jijila nu va fi gata până la sfârșitul anului.
„Compania s-a angajat – și erați toți de față – că până la sfârșitul acestui an va termina și descărcarea pe Jijila. Am fost și am văzut, împreună cu domnul Tudose și domnul Pistol (n.r. directorul CNAIR), în această dimineață…. Sunt departe de a termina până la sfârșitul anului această descărcare pe Jijila. (…) In momentul în care au câștigat această licitație au venit în spate cu un portofoliu care nu poate fi neglijat. Au avut construcții, dacă este să spun de acest tip de lucrări, în Istanbul, peste Bosfor. Este o lucrare făcută tot de această companie. Asta nu înseamnă că lucrările pe care această companie le desfășoară în România trebuie să fie mai slabe calitativ decât în altă parte. Sunt în top 10 al companiilor, la nivel european, ca cifră de afaceri. Să știți că nu mă impresionează aceste lucruri atât timp cât nu se țin de contracte. Noi vorbim de un contract care nu e mic. Nu înseamnă că în România trebuie să faci pe repede înainte și neconform. Au certificate negative și, dacă vor continua să meargă în acest ritm, eu vă spun că nu vor mai putea să vină la licitații organizate la noi. Asta e legea și trebuie aplicată!”, a mai subliniat sursa citată.