PODUL de la Brăila: într-o săptămână începe turnarea PRIMULUI STRAT DE ASFALT | Se formează echipa care se va ocupa de întreținerea și mentenanța podului
În maxim o săptămână, în funcție de condițiile meteorologice, va începe turnarea primului strat de asfalt pe podul suspendat peste Dunăre. La acest moment, se aplică ultimul strat aferent sistemului de hidroizolație.
Totodată, la nivelul CNAIR, a început formarea echipei care va prelua întreținerea și mentenanța podului, echipă care va fi instruită de către antreprenor, în baza contractului.
Cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimelor trei decenii se apropie de final, în ciuda întârzierilor cauzate ba de constructor, ba de statul român – prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Stadiul fizic de execuție pentru pod și drumurile de legătură este de 85%, potrivit raportării oficiale a CNAIR.
Recent, aflat la Brăila, social-democratul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că pe pod s-ar putea circula la sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie.
Stadiul actual al lucrărilor:
𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝘂𝘀𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝘁:
A început aplicarea ultimului strat al hidroizolației, iar în funcție de temperatura și umiditatea din perioada următoare, va începe și turnarea primului strat de asfalt;
S-a finalizat armarea, cofrarea și turnarea ultimelor două porțiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;
Continuă aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolației. Până în prezent, s-au realizat aproximativ 40.000/45.000 mp aferenți aplicării primului strat;
Pentru calea Sud, au fost executate lucrările de hidroizolație pentru straturile 2 și 3 pentru aproximativ 16.000/22.000 mp;
Se execută lucrări de armare a rostului de dilatație la blocul de ancoraj de pe malul Jijilei;
Se lucrează la sistematizarea zonei blocului de ancoraj de pe malul Brăilei și se execută săpături pentru bazinul decantor;
𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹:
Au început lucrările de terasamente în zona giratoriului 2 de la km 1+180;
Continuă lucrările de montare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;
Continuă lucrările de armare, cofrare și betonare a plăcii de suprabetonare aferentă podului de la km 1+759;
Se lucrează la finisajele interioare ale Centrului de Întreținere și Coordonare în clădirea principală, atelierul mecanic și depozit, precum și la rețeaua de hidranți;
Se montează dalele de racordare aferente podului de la km 2+409, precum și viaductului de acces Brăila;
Se montează rigola mediană pentru preluarea apelor pe sectorul de drum cuprins între km 3+890 și km 4+000;
Se execută lucrări de montare a casiurilor și de racordare a acestora la rigolele de acostament pe sectorul de drum cuprins între km 3+250 și km 4+000, precum și în zona bretelelor de acces 1, 2, 3 și 4;
Se execută lucrări pentru canalizarea pluvială, finisaje interioare+exterioare și copertină pentru stația de taxare de la km 7+300;
Se află în curs de finalizare montarea pavelelor și bordurilor aferente giratoriului 4 de la km 8+000;
Se execută lucrări de umpluturi corp rambleu pe sectoarele de drum cuprinse între km 0+000 – km 1+085 și între km 8+000 – km 15+000;
Se armează și cofrează elevațiile pentru podurile de la km 9+496, km 11+779 și pentru podețul casetat de la km 16+730;
Se execută lucrări de decopertare a terenului vegetal pe sectorul de drum cuprins între km 17+500 și km 19+036.
𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗟𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗰𝘂 𝗠𝗮𝗰𝗶𝗻:
Se așterne primul strat de asfalt pe sectorul de drum cuprins între km 0+000 și km 2+000;
Au început lucrările de turnare a ultimelor două antretoaze care leagă grinzile principale aferente podului de la km 3+507;
Se execută lucrări de terasament la intersecția drumului de legătură cu drumul național în zona km 4+136.