Lungu (PNL), candidat pe lista pentru CJ: „Dorim sa readucem Brailei valoarea de altadata!”
Nascut in Braila, Danut Lungu are 52 de ani. Este licentiat in Economia Comertului, Turismului si Prestari Servicii. Lucreaza in mediul privat din 1991, activitatea de baza fiind comertul. Danut Lungu candideaza pentru un post de consilier judetean din partea PNL, pe lista deschisa de Marian Capatana si Alexandru Danaila.
– Ati prezentat un proiect care are in vedere realizarea unui studiu amplu de indentificare a factorilor economici, turistici si culturali care pot duce la dezvoltarea judetului. De ce considerati ca este necesar un astfel de proiect ?
– Pentru a-si creste popularitatea, un judet trebuie sa-si creeze si sa promoveze un brand puternic, bazat pe cele mai mari avantaje pe care le ofera zona. Pentru o dezvoltare locala avem nevoie de brand-uri in jurul carora sa construim strategii de dezvoltare. Ele pot fi legate de istorie, cultura, locuri, natura, industrie, antreprenoriat etc. Factorii care pot aduce plus valoare in dezvoltare trebuie identificati si promovati pentru a atrage investitori, turisti, forta de munca. In jurul lor se pot crea evenimente culturale, sportive, economice. Lucruri care pot duce la dezvoltare economica, creare de locuri de munca si o crestere a calitatii vietii. Dar pentru a realiza asta, ai nevoie de un studiu realizat de profesionisti. La Braila, pana acum s-a actionat dupa ureche si dupa interesele celor aflati la putere. Cred ca a venit timpul sa facem lucrurile asa cum trebuie.
-Credeti ca Braila are sanse sa recupereze timpul in ceea ce priveste dezvoltarea turismului?
– Desigur. Daca strategia de dezvoltare turistica locala este facuta de firme de specialitate recunoscute, care sa aiba specialisti pe diferite domenii. Aceasta strategie trebuie sa cuprinda absolult tot ce trebuie facut, de la identificarea punctelor care pot deveni atractii turistice pana la crearea infrastructurii de turism in jurul acestora. De la drumuri, cai de acces catre aceste puncte turistice, pana la spatii de cazare, petrecere a timpului liber, toate adaptate cerintelor actuale. Fireste, multe lucruri tin de zona privata, insa este datoria administratiei publice sa fixeze cadrul si sa ofere facilitati de dezvoltare. Primul pas este acest studiu amplu cu finantare de la bugetul Consiliului Judetean. Pe baza lui se poate actiona apoi stiind exact ce zone sa dezvolti, ce afaceri sa incurajezi, ce lucruri si locuri sa promovezi.
– Care credeti ca sunt punctele tari ale judetului Braila si care sunt punctele slabe?
– Braila are multe puncte forte care pot duce la o dezvoltare reala a zonei, dar care nu sunt folosite. Avem Dunarea, acces pe cale ferata si infrastructura rutiera, avem brand-uri cunoscute, precum Tanti Elvira, Terente, Chira Chiralina, branza de Gulianca si multe altele care pot fi transformate in repere si in jurul carora se poate construi o strategie de promovare a obiectivelor din judet si de atragere a turistilor. Anul acesta, din cauza pandemiei, romanii si-au petrecut concediile si vacantele in tara. Din pacate, Braila nu a avut o oferta turistica de pe urma careia sa fi putut profita. Si asa ajung la punctele slab al Brailei – indiferenta de care au dat dovada toti cei care au condus Braila si care nu au facut absolut nimic pentru dezvolarea turistica a zonei. Nici macar nu au tinut seama de strategiile de dezvoltare realizate pana acum.
– Cum credeti ca o sa arate orasul Braila in 2030?
– PSD este la conducerea judetului de peste 20 de ani si a orasului de 12 ani. In toata aceasta perioada, prin actiunile lor, au aratat cat de interesati sunt de Braila, de dezvoltarea economica, turistica, culturala. Ei au ratat fiecare moment in ciuda oportunitatilor de finantare europeana. PSD a dus Braila in coada clasametelor in toate statisticile, in toate analizele facute la nivel national pe diferite domenii. Daca tot PSD va fi la guvernarea locala in urmatorii 10 ani, sunt sceptic in a crede ca Braila va avea o alta fata. Daca PNL va fi la guvernarea locala, sunt convis ca Braila va arata mult mai bine decat este acum. De ce? Pentru ca dorinta noastra este sa deschidem Braila catre o dezvoltare economica, turistica, social-culturala. Dorim sa readucem Brailei valoarea de altadata.
(INTERVIU ELECTORAL)