Exclusiv | Cum se face curatenie la Muzeul Brailei? Cu TREI SFERTURI DE MILIARD PE LUNA si cu materialele muzeului | Castigatoare, o firma de pliante, care vine DOAR CU ANGAJATII!
Alin CRISTEA
Pe data de 31 mai 2017, Muzeul Brailei „Carol I” semneaza cu „Rotipoprint Pliante” un contract de prestari servicii care a intrat in vigoare abia dupa cateva luni, mai exact pe 1 septembrie.
Va expira la sfarsitul acestei luni, fructificandu-se in facturi lunare de cateva sute de milioane si nici macar un firicel de praf prin cladirile care ne adapostesc trecutul.
Institutia culturala si firma specializata in tiparirea de brosuri si pliante au batut palma pentru servicii de curatenie. Din banii publici ai judetului – ajunsi la muzeu, directorul Ionel Candea si contabila sefa Mariana Vernescu ii dau, prin semnarea contractului, mai bine de 600.000 lei (516.093,6 lei fara TVA) societatii comerciale, care, de altfel, nu este straina de „robinetul” muzeului. Niciodata insa nu au curs banii in asa hal!
Pentru fiecare dintre cele opt luni (01.09.2017-30.04.2018), „Rotipoprint Pliante” a incasat aproximativ 75.000 lei, facturile fiind emise lunar.
Si pentru ca pretul contractului este unul „infim”, iar „gazda” este mai mult decat ospitaliera, firmei trebuie sa ii fie oferite si conditii de noaptea mintii. Mai exact, prin contract, la „obligatiile achizitorului”, Muzeul Brailei „se obliga sa puna la dispozitia prestatorului (n.r. „Rotipoprint Pliante”) TOATE MATERIALELE necesare prestarii serviciilor de curatenie”.
Cu alte cuvinte, firma primeste 2.500 lei/zi doar ca sa isi aduca angajatii la muzeu si sa le spuna „Apucati-va de treaba!”. Muncitorii primesc de la institutie „sapun lichid, hartie igiencia, detergenti, dezinfectanti, odorizante, detartranti, maturi, mopuri, galeti, materiale pentru sters praful” si orice le mai pofteste inima. Totul sta scris in contract!
In trecut, in anii 2014 si 2015, firma de pliante a mai semnat contracte cu Muzeul Brailei, prin cumparare directa, pentru curatenie, dar si pentru supravegherea spatiului muzeal. De exemplu, in 2014, institutia culturala a platit firmei, pe mai multe contracte, putin peste 300.000 de lei, iar in 2015, peste 430.000 lei. Societatea comerciala a mai „servit”, de exemplu, si Inspectoratul Scolar, insa cu „genti de mana”, „diplome” sau „foi probe concurs”.
Foto: obiectivbr.ro