Decizie DEFINITIVA: Primaria A PIERDUT procesul „Dorobantilor” | Victoria lui Dragomir de acum 6 luni s-a transformat in INFRANGERE
Municipalitatea a pierdut recent cel mai important proces in care a fost implicata administratia locala braileana in ultimii ani: procesul „Dorobantilor”.
Practic, instanta e recurs i-a dat dreptate constructorului „Max Boegl”, cel care a reabilitat bulevardul Dorobantilor, in disputa cu Primaria, dupa ce, initial, Tribunalul Braila a dat castig de cauza Primariei. In urma cu aproximativ 8 luni de zile, primarul Marian Dragomir anunta „o victorie a municipalitatii si a echipei proprii de juristi”.
Totul a plecat de la refuzul Primariei, sub mandatul fostului primar Aurel Simionescu, de a receptiona partial lucrarile efectuate de constructor pe bulevardul Dorobantilor si de a le plati. Astfel, la inceputul anului 2016, „Max Boegl” a parasit santierul si a cerut instantei inclusiv rezilirea contractului pentru lucrarile ramase de realizat.
Decizia Curtii de Apel Galati este definitiva.
„Am pierdul la Curtea de Apel Galati. Primaria a fost reprezentata de juristii proprii. Deciziile instantei se pun in practica. Nu am ce sa comentez, sunt chestiuni foarte vechi, din 2014, 2015. Nu e o problema pentru bugetul Primariei, incat incheiem si acest an pe excedent bugetar”, a declarat primarul Dragomir in cea mai recenta conferinta de presa.
Judecatorii au hotarat ca Primaria trebuia sa efectueze receptia partiala a lucrarilor de pe Dorobantilor pe 19 februarie 2015, obligand municipalitatea sa plateasca aproape 2,274 milioane de lei constructorului „Max Boegl”.
Din suma totala, 2.194.000 lei reprezinta costul lucrarilor efectuate si neplatite, 75.000 de lei penalitatile, iar 5.000 de lei cheltuielile de judecata.
Totusi, pe langa infrangerea din justitie, exista si o parte plina a paharului: dupa 9 ani de la semnarea contractului de finantare pentru reabilitarea bulevardului Dorobantilor s-a pus punct proiectului, reluandu-se astfel circulatia tramvaielor.
Exista insa discutii cu privire la vechiul canal colector de sub bulevard, care nu ar fi fost consolidat pe intreaga lungime, constructorul intrerupandu-si activitatea la inceputul anului 2015. In urma cu trei decenii, tunelul subteran a cedat sub greutatea unui tramvai.
In ciuda realitatii, atat primarul Marian Dragomir, cat si Dragos Marin, cel care s-a ocupat de implementarea proiectului din partea Primariei dau asigurari ca nu exista niciun pericol cu privire la canalul colector, rabilitarea cintrelor montate in anii ’80 fiind facuta, desi admit ca folia speciala care protejezea canalul de infiltratiile de apa nu a fost aplicata pe intreaga lunime.
„Consolidarea canalului colector s-a realizat in zonele care erau sustinute de cintre si care ar fi putut prezenta probleme in aceea ce priveste structura de rezistenta”, a explicat Marin.