Drumul Expres Brăila-Focșani. CINCI OFERTE pentru construirea drumului care va lega Brăila de Autostrada Moldovei, printre care italienii de la Webuild și Umbrărescu
Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, miercuri, cinci oferte de la asocieri și constructori din România, Bulgaria și Italia pentru contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila.
Contractul pentru investiția finanțată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.
𝐎𝐟𝐞𝐫𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐬𝐞 :
1. Ofertant unic WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
2. Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
3. Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
4. Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management
5. Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD
Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6).
Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.
,,Am inclus criterii de evaluare noi în documentația proiectului, respectând angajamentele naționale față de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice și inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) am inclus următorii factori de evaluare cu procentele aferente:
• 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
• 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : materiale sustenabile pentru construcții
• 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
• 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent”, a precizat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
𝐂𝐚𝐩𝐚𝐜𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢 𝐓𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜𝐞 :
Drumul Expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens (4 X 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 X 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană.
Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere :
• Nodul Focșani (intersecție A 7)
• Milcovul (DN 23 A),
• Măicănești (DN 23),
• Corbu (DN 23),
• Siliștea (DJ 221 C)
• Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila)
Garanția lucrărilor este de 5 ani.