stiri Braila – debraila.ro

ADEVARUL unui campion al Brailei: „Vreau sa spun lucruri care poate n-au mai fost rostite. De afara, totul se vede frumos. Nu e asa! Cum as putea sa fac in continuare performanta pentru clubul, orasul si tara mea, cu o motocicleta facuta din piese uzate?”

Cu patru titluri de campion national si unul de campion international la dirt-track (U21), Gabriel Comanescu este unul dintre cei mai valorosi tineri sportivi ai Brailei, obtinand primul titlu, in 2011, dupa doar un an de la inceputul carierei. „Vreau sa spun lucruri care poate n-au mai fost rostite, pe care iubitorii dirt-track-ului, si nu numai, cred ca trebuie sa le stie. Adevarul salveaza intotdeauna!”, relateaza sportivul intr-un mesaj postat pe o retea de socializare, care, in scurt timp, a adunat sute de distriburi si comentarii.

Comanescu vorbeste despre problemele pe care le intampina in viata sportiva, despre lipsa de implicare a Clubului Sportiv Municipal si a Federatiei Romane de Motociclism, precizand, totodata, ca „cei care vin din urma, copiii pasionati de dirt-track, nu au nicio sansa” in situatia actuala.

„La Braila, pe Stadionul Municipal, functioneaza singura pista de dirt-track omologata din tara noastra, fapt care m-a incurajat mereu, mi-a dat puterea ca indiferent cat ar fi de greu sau cate obstacole imi apar in cale, sa nu renunt la practicarea sportului care mi-a adus mandria de a urca pe podium, punand numele orasului meu, alaturi de alti sportivi, acolo unde merita sa fie. De afara, cel mai probabil, totul se vede frumos, viu colorat. Nu e asa! Pe langa munca noastra, a sportivilor, si aici ma refer la toti colegii mei, pugilisti, atleti, fotbalisti, la absolut toti, ne lovim de piedici, de probleme care, in mod normal, n-ar trebui sa existe si a caror rezolvare nu depinde de noi”, arata sursa citata.

Pilotul de dirt-track povesteste ca, de exemplu, Federatia Romana de Motociclism nu i-a decontat „de cateva luni bune” deplasarile la mai multe competitii internationale.

„Combinatul Siderurgic din Galati ne-a sponsorizat cu 100 de tone de zgura, anul trecut. Din pacate, Clubul Sportiv Municipal, din care Sectia de dirt-track face parte, nu a reusit sa gaseasca o solutie pentru a o aduce la Braila. Clubul nu a pus niciodata la punct o strategie prin care sa atraga sponsori, sa reuseasca sa gaseasca oameni de afaceri care sa isi promoveze afacerile in timpul concursurilor nationale si internationale. Anul acesta, Federatia Romana de Motociclism nu a cerut niciun loc pentru seniori la campionatul european, fapt care nu s-a intamplat niciodata. Practic, eu, ca senior, nu pot participa la o competitie externa. Federatia nu a decontat nici pana acum, de cateva luni bune, nici macar un leu in urma deconturilor pe care le-am solicitat, in urma participarilor la concursurile internationale, respectiv trei deplasari, in Cehia si Ungaria. Raspunsul sec primit: nu sunt bani!”, sustine sportivul.

Gabriel Comanescu a mentionat si faptul ca piloteaza „o motocicleta facuta din piese uzate”, amintind ca a fost ajutat „de cateva persoane apropiate” pentru unele reparatii, intrucat nu a vrut sa isi riste viata.

„Cum as putea sa fac in continuare performanta pentru clubul, orasul si tara mea, cu o motocicleta facuta din piese uzate? Mi se spune ca daca vreau mai mult sa aduc bani de acasa! Voi aduce, sigur, atunci cand imi voi reprezenta familia, nu clubul. Sunt student, nu om de afaceri! Totusi, anul trecut, am investit in motocicleta atat cat am putut, ajutat de cateva persoane apropiate. N-am vrut sa imi risc viata! Cei care ar trebui sa rezolve aceste probleme stiu ca ne riscam viata, ca la 140 km/h, in linie dreapta, inainte de viraj, fara frana, nu e floare la ureche, mai ales cand ai un motor din piese uzate. Oare ministrul Sportului cunoaste realitatea? Anul trecut am investit in motor cat am putut si in functie de ajutorul oferit de la persoane apropiate mie. Cand combustibilul de la club s-a terminat, am fost trimis in cautare de sponsori. Cei care vin din urma, copiii pasionati de dirt-track, nu au nicio sansa! Nu sunt motociclete si materiale, nu se ocupa nimeni de antrenarea lor, si, pana la urma, cei mici se lasa pagubasi. Ii inteleg! Anul acesta trebuie reparate motocicletele. Sectia, pentru 5 motociclete, a primit un carburator si o chiulasa”, a mai adaugat tanarul.

In finalul mesajului, Gabriel Comanescu si-a exprimat speranta ca, „mai ales pentru cei care vin din urma”, problemele din dirt-track vor fi rezolvate: „Federatia Romana de Motociclism nu sprijina dirt-track-ul si o spun raspicat! Nu ma intereseaza ce interese sunt in spatele dezinteresului, insa as vrea, mai ales pentru cei care vin din urma, ca problemele sa fie rezolvate. Eu fac tot ce imi sta in putinta. De ce dirt-track-ul nu poate fi finantat la fel ca celelalte sporturi aflate in grija lor, la fel cum sprijina pilotii de la viteza, motocross sau enduro? Eu, cum am spus, ma lupt asa cum pot pentru ca acest frumos sport sa reziste la Braila, sa nu moara! Am vrut doar ca o realitate dura sa fie stiuta de toti! Impreuna putem schimba lucrurile! Sunt convins!”

Comentarii