Cu ce se mandresc italienii si japonezii care vor construi podul peste Dunare de la Braila? | Cel mai lat (Turcia) si cel mai lung (Japonia) pod din lume
Castigatorul contractului pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila, in valoare de aproximativ 433 milioane de euro (fara TVA) a fost desemnat la sfarsitul saptamanii trecute. Proiectul despre care se discuta inca din timpul regimului comunist a ajuns la o asociere formata din doua firme, una din Italia si una din Japonia.
Durata contractului, care va fi semnat dupa expirarea perioadei legale de depunere a contestatiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare si 36 luni executie.
Astaldi Group este o companie italiana cu o vechime de aproape un secol, fiind unul dintre cei mai puternici operatori europeni din domeniul constructiilor. In 2016, Astaldi a inregistrat venituri de 3 miliarde de euro, avand peste 11.500 de angajati si deruland aproximativ 100 de proiecte in 20 de tari.
Printre cele importante proiecte de infrastructura rutiera aflate in portofoliul Astaldi se afla Metroul din Copenhaga (Danemarca) si Podul Yavuz Sultan Selim (Turcia; cel de-al treila pod peste Bosfor si cel mai lat pod suspendat din lume).
Compania IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS din Japonia este parte a Corporatiei Ishikawajima-Harima Heavy Industries – cu o traditie de peste 150 de ani – si a fost infiintata in 2009, avand un numar de circa 800 de angajati in prezent.
In portofoliul Corporatiei IHI apar Podul Messina (Italia; va lega Sicilia de Calabria; finalizarea lucrarilor este programata pentru 2018; podul va fi cel mai lung pod suspendat din lume, 5.070 m), Podul Akashi-Kaikyo (Japonia; cel mai lung pod suspendat din lume, 3.911 m) si Podul John James Audubon (Statele Unite, Louisiana; al doilea cel mai lung pod hobanat din Emisfera vestica).
Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1.120 metri).