stiri Braila – debraila.ro

FOTO | Cum ar urma sa arate Podul peste Dunare de la Braila

Podul suspendat peste Dunare de la Braila, al carui contract s-a semnat cu asocierea italiano-japoneza Astaldi – IHI Infrastructure Systems in ultima zi de mandat a fostului premier Mihai Tudose, va fi „cel mai complex proiect de infrastructura de dupa Revolutie”.

Contractul de proiectare si executie are o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro si un termen de finalizare de 48 de luni.

In Studiul de Fezabilitate revizuit in urma cu doi ani, pe baza caruia a fost lansata licitatia si, mai apoi, contractat proiectul, sunt publicate randari si schite despre cum ar putea sa arate podul. Fotografiile au fost publicate de HotNews.

Detalii tehnice:

– Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m;

– Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri;

– Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m;

– La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare;

– Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat;

– Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii;

– Tablierul este realizat din grinzi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari;

Comentarii