Comisia Europeana a aprobat, vineri, finantarea celui mai mare proiect de infrastructura din Romania postdecembrista, podul suspendat peste Dunare de la Braila. Fostul prim-ministru Mihai Tudose a cerut in repetate randuri Guvernului Dancila sa trimita la Bruxelles proiectul, criticandu-l in termeni duri pe Razvan Cuc, ministrul Transporturilor.
Dupa mai bine de un an si jumatate de la semnarea contractului, in ultima zi de mandat ca premier a lui Tudose – in prezent europarlamentar ProRomania, ajutorul nerambursabil a carui valoare se ridica la 363 de milioane de euro a primit unda verde.
Intrucat contractul a fost atribuit pentru 1.995.932.260,25 lei – fara TVA, diferenta va fi asigurata din bugetul de stat.
Constructia podului suspendat peste Dunare trebuie finalizata in ianuarie 2022.
Detalii tehnice:
– Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m;
– Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri;
– Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m;
– La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare;
– Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat;
– Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii;
– Tablierul este realizat din grinzi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari;