stiri Braila – debraila.ro

Unul dintre PROIECTELE mari ale lui Cîrligea (AUR): Patru pasaje supraterane pe Dorobanților | „Nu costă mai mult de 5% din valoarea podului peste Dunăre”

Florin Cîrligea (foto), liderul AUR și candidat pentru fotoliul de primar al Brăilei, și-a prezentat, la sfârșitul săptămânii trecute, în cadrul unei conferințe de presă, unul dintre proiectele mari pe care le va prezenta brăilenilor în campania electorală.

Este vorba despre transformarea Bulevardului Dorobanților într-o „arteră de circulație rapidă” prin construirea a patru pasaje supraterane pentru autoturisme peste cele patru mari intersecții, respectiv Școlilor, 1 decembrie 1918, G-ral Eremia Grigorescu și Calea Galați.

„Programul nostru pentru Brăila se numește „Brăila altfel”. Sunt trei mari axe pe care am dori să dezvoltăm acest oraș. Prima e infrastructura, a doua turismul și a treia axă e legată de problemele sociale, de locuințele sociale care arată ca din secolul al XVII-lea. Voi vorbi despre prima axa. Ne-am dori ca să facem din Bulevardul Dorobanților o arteră rapidă prin construirea a patru pasaje peste principalele intersecții. Personal, am făcut un test, între orele 10:30 – 11:00, distanța dintre Bariera Călărașilor și strada Carantină, la fostul abator, se străbate între 15 și 20 de minute. Când pleacă lumea de la serviciu, între orele 16:30 și 17:00 sau dimineața, când pleacă copiii la școală, această distanță se parcurge între 30 și 40 de minute. Pe timp de noapte, această distanță, când semafoarele sunt pe intermitent… în 7 minute străbați distanța din Bariera Călărașilor până la strada Carantina. Construirea acestor pasaje care, toate patru, nu costă mai mult de 5% din valoarea podului peste Dunăre. În opinia mea, pasajele sunt mult mai folositoare pentru brăileni, aici făcându-se economie de carburant, poluare și timp, pentru că timpul înseamnă bani. Scurtezi timpul în trafic de patru ori”, a declarat candidatul AUR la Primăria Brăila.

Cîrligea a mai subliniat faptul că există proiecte de pasaje supraterane în derulare la Oradea, mai mari ca cele din proiectul său din punct de vedere al dimensiunilor, care sunt finanțate din fonduri europene.

„Undeva la maxim 4-5 milioane de euro plus TVA ar fi costul unui astfel de pasaj”, a răspuns sursa citată atunci când a fost întrebat dacă a și estimat un buget pentru proiectul prezentat.

Totodată, liderul AUR a vorbit și despre construcția unei Centuri de Nord a municipiului Brăila, care „să scoată traficul greu din cartierele Vidin și Brăilița”, mai exact o șosea care să lege de drumul expres Brăila-Galați de Portul Brăila: „Străzile noastre nu sunt construite și proiectate să suporte traficul greu! Ar fi un beneficiu extraordinar inclusiv pentru cetățenii din aceste zone.”

Comentarii