stiri Braila – debraila.ro

Proiectarea si constructia Podului suspendat de la Braila mai are de asteptat | Chinezii au contestat rezultatul licitatiei

Asocierea formata din firmele chineze China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, firma romaneasca Euroconstruct Trading – detinuta de afaceristul Dan Besciu, supranumit „Regele asfaltului” – si firma spaniola Eptisa a contestat rezultatul licitatiei pentru proiectarea si constructia Podului suspendat peste Dunare de la Braila.

Asocierea chinezo-romano-spaniola acuza lipsa de transparenta a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, sustinand, potrivit Digi24, ca, la cat de buna era oferta loc, nu aveau cum sa fie clasata pe locul 2.

Procedura licitatiei a presupus ca firma castigatoare este desemnata pe baza unui punctaj alcatuit in proportie de 40% din pret si 60% din un cumul de indicatori referitori la experienta inginerilor prezenti in proiect, perioada de proiectare si garantia lucrarilor, mai arata sursa citata.

Asocierea condusa de chinezi afirma ca pretul lor a fost mai mic, ca expertii lor trebuiau sa ia punctaj maxim și ca, prin urmare, era imposibil ca japonezii si italienii sa fie declarati castigatori.

Asocierea Astaldi (Italia)- IHI Infrastructure (Japonia) a castigat licitatia la un pret infim mai mic decat valoarea maxima pe care o puteau prezenta. Oferta lor a fost de 1,99 miliarde lei, fara TVA, in conditiile in care valoarea maxima acceptabila era 2,02 miliarde lei.

Durata contractului, care va fi semnat dupa rezolvarea contestatiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare si 36 luni executie.

Cu ce se mandresc italienii si japonezii care vor construi podul peste Dunare de la Braila?

Comentarii