stiri Braila – debraila.ro

PODUL de la Braila. ADEVARUL: Constructorii il ridica, dar statul il ingroapa! | AVERTISMENTUL Pro Infrastructura: „Intarzierile birocratice il vor transforma in cel mai rusinos MUZEU din istorie” | ONG-ul solicita Guvernului sa DEBLOCHEZE situatia

Lucrarile la podul suspendat peste Dunare avanseaza impresionant, constructorii italieni si japonezi muncind zi si noapte, fara sa inregistreze intarzieri. Fara putinta de tagada, situatia este neobisnuita pentru Romania, mai ales daca tinem cont de faptul ca vorbim despre cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din ultimele trei decenii.

Totusi, dincolo de modul spectaculos in care „creste” podul, nu lipseste si ceva cu adevarat romanesc: BIROCRATIA! Exista riscul ca cel de-al treilea pod ca marime din Europa sa se transforme peste doar doi ani, atunci cand ar trebui sa fie inaugurat, in „cel mai rusinos muzeu din istorie”.

O spune Asociatia „Pro Infrastructura”, care, printre alte actiuni, monitorizeaza, prin filmari aeriene si reportaje la sol, marile santiere de infrastructura.

Este vorba, in principal, despre faptul ca „drumurile care vor lega podul suspendat de Braila, Jijila si Macin, care totalizeaza peste 20 km, nu sunt autorizate nici pana astazi – desi contractul este semnat din ianuarie 2018, decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare inca nu a fost emisa, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungeste nepermis de mult”.

„Noi intarzieri birocratice in autorizarea lucrarilor pentru drumurile de acces la pod vor transforma in 2022 aceasta lucrare de 2 miliarde de lei in, probabil, cel mai rusinos muzeu din istorie. (…) Daca o autorizare in aceasta toamna ar fi permis la limita finalizarea drumurilor in acelasi timp cu podul, in conditiile actuale, autorizarea lucrarilor abia la primavara va impinge finalizarea lucrarilor de drum in anul 2023 si transformarea podului intr-un muzeu de 2 miliarde de lei. Solicitam Guvernului prin toate institutiile abilitate din subordine sa deblocheze situatia autorizatiei de construire pentru drumurile de legatura in cel mai scurt timp”, precizeaza Asociatia „Pro Infrastructura”.

Totodata, ONG-ul a detaliat si stadiul lucrarilor, anuntand ca cele doua turnuri principale ale podului, care vor avea peste 190 de metri inaltime, urca zilnic cu peste 2 metri, cu ajutorul unui sistem de cofraj glisant realizat in Austria.

„Macaralele turn ce aprovizioneaza podul la inaltime au inceput sa fie sprijinite in pilonii turnurilor, urmand si ele sa se auto-inalte cu elemente metalice pentru a tine pasul cu urcarea turnului. Pana la finalul anului se va atinge cota finala a celor 2 turnuri, urmand in 2021 ca japonezii de la IHI sa inceapa o alta etapa extrem de spectaculoasa: suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic. In paralel, in santierul naval VARD, italienii de la Fincantieri asambleaza cele 86 elemente ce vor constitui tablierul metalic al acestui pod. (…) In afara celor 2 turnuri se mai executa lucrari la cele 2 blocuri de ancoraj ale podului si la viaductele de acces, acolo unde exista autorizatie de construire”, a mai explicat sursa citata.

Comentarii