Desi prevazut cu benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, pe podul suspendat de la Braila nu va fi permis accesul biciclistilor si pietonilor din motive care tin de siguranta acestora.
Cel mai mare proiect de infrastructura din Romania ultimilor 30 de ani va fi finalizat in decembrie 2022, lucrarile fiind in grafic.
In timpul operatiunii de ridicare si montare a ultimului segment de tablier metalic, operatiune care va fi urmata de sudarea si asfaltarea caii de rulare formata din tabliere, reprezentantul constructorului a anuntat faptul ca biciclistii si pietonii nu vor putea trece Dunarea pe pod. Ulterior, informatia a fost confirmata si de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
“Discutia legata de zonele adiacente podului, acele piste pentru biciclete… Este strict o zona de siguranta, care va fi folosita pe partea de mentenanta. Pietonii nu vor avea acces din motive de siguranta. Am vrea sa se evite orice eveniment neplacut. Din cate stiu, este o decizie batuta in cuie”, a explicat Viorel Esanu, responsabil cu monitorizarea lucrarilor din partea constructorului.
Si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sustine decizia de a nu le fi permis accesul pietonilor si biciclistilor, in conditiile in care podul are un anumit specific, inaltimea de 38 de metri si conditiile meteo din zona.
Totusi, Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR, a declarat ca exista posibilitatea ca, intr-o anumita perioada a anului, pietonilor si biciclistilor sa le fie permis accesul pe cel de-al treilea pod suspendat ca marime din Europa.
“Podul este prevazut cu posibilitatea tranzitarii de catre pietoni si bicilisti. Structural va putea permite acest tip de tranzit, dar pentru ca podul este la o anumita inaltime, unde sunt curenti de aer puternici, vom recomanda evitarea acestei tranzitari care pune in pericol viata pietonilor si biciclistilor. Inclusiv accesul auto nu va fi permis tot timpul. Podul are sisteme automatizate si atunci cand e ceata, vant foarte puternic sau viscol, podul se va inchide automat pentru a nu pune in pericol viata participantilor la trafic. Inaltimea podului de 38 de metri, curentii de pe Dunare, ceata specifica zonei, conditiile de iarna pot crea premizele unor situatii riscante. Pot exista perioade in care va putea fi tranzitat de bicilisti si pietoni, dar nu mereu”, a precizat Serbanescu.
Potrivit proiectului, Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizarii, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.
Latimea totala va fi 31 de metri si va cuprinde patru benzi de circulatie a cate 3,50 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare a cate 0,5 metri latime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele urmand sa aiba 2,80 metri fiecare.