stiri Braila – debraila.ro

Mircea Florin, locul 1 pe lista PSD pentru C. Deputatilor: „Pozitionarea Brailei ne ofera sansa pentru o dezvoltare/revigorare a economiei prin incurajarea investitiilor private romanesti sau straine”

Comunicat de presa:

„Brăila ar urma să-și consolideze poziția de oraș de tranzit pentru mărfuri, atât în ce privește transportul rutier cât și cel fluvial și feroviar. Drept dovadă, în forma finală a Master Planului General de transport (MPGT) sunt prevăzute mai multe investiții importante pentru județul nostru care vin să completeze impactul pozitiv asupra economiei locale generat de construirea Podului peste Dunăre Brăila-Tulcea. Per ansamblu, MPGT are ca scop fundamentarea obiectivelor majore ale sistemului național de transport, garantând eficiența, durabilitatea, flexibilitatea și siguranța strategiilor de implementare a proiectelor.

Astfel, principalele obiective din zona noastră pe care Master Planul General de Transport le are sunt:

– construirea unui drum expres prin proiectul ,,Dobrogea Expres” pe sectorul Brăila – Tulcea, având o lungime de 187,7 km cu o valoare estimată la 1,141 milioane euro;

– construirea unui drum expres între Focșani și Giurgiulești, cuprins în proiectul ,,Milcovia Expres”, drum ce va trece prin orașul Brăila, având o valoare estimativă de 399,44 milioane euro și o lungime de 102 km;

– construirea unui drum expres între Buzău și Brăila prin proiectul ,,Muntenia Expres”, cu o lungime de 98 km și o valoare estimativă de 384,16 milioane euro.

Dezvoltarea infrastructurii din România prin construirea de drumuri expres în diferite regiuni ale țării va avea un efect pozitiv asupra economiei locale dar și naționale. Prin racordarea acestora la rețeaua națională de autostrăzi se va facilita legătura cu restul Europei atragând noi investitori pentru țara noastră. Finanțarea infrastructurii rutiere din țara noastră nu se realizează doar din bugetul de stat ci și prin fonduri europene nerambursabile în baza POIM. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a investit anul trecut în infrastructura rutieră a României aproximativ 2,6 miliarde lei, iar pentru anul acesta bugetul aprobat pentru investițiile în infrastructura rutieră se ridică la 3,1 miliarde lei, continuând lucrările începute în guvernarea PSD.

Beneficiind de aceste investiții, poziționarea Brăilei ne oferă șansa pentru o dezvoltare/revigorare a economiei prin încurajarea investițiilor private românești sau străine. Un acces rutier facil, cu un port dezvoltat și cu facilități economice pentru investitori poate însemna încă un pas în dezoltarea județului Brăila.

Chiar dacă în activitatea din cadrul Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților și ulterior în ședințele de plen susținem și votăm proiecte pentru întreaga țară, fiind brăilean am solicitat și voi solicita în continuare către Ministrul Transporturilor informări cu privire la stadiul proiectelor ce au impact direct asupra județului Brăila.”

Comentarii