Podul suspendat peste Dunare, cel mai mare proiect de infrastructura din Romania ultimelor decenii, va primi doar 97 de milioane de lei in 2020, desi, potrivit contractului de executie, ar fi trebuit sa fie executate lucrari in valoare de aproximativ 800 de milioane de lei.
Asociatia „Pro Infrastructura” atrage atentia si cu privire la alte investitii subfinantate, printre care se numara Soseaua de Centura a Bacaului, Autostrada Sebes-Turda sau Drumul Expres Craiova-Pitesti.
„Desi, declarativ, trebuia sa fie prioritizate principalele investitii derulate din fonduri europene, lucrurile nu par sa stea asa. Guvernul a alocat fonduri insuficiente, in 2020, pentru proiectele aflate in lucru, printre care si Podul peste Dunare de la Braila”, precizeaza ONG-ul.
Sursa citata mai arata ca podul peste Dunare, investitie a carei valoare se ridica la peste 2 miliarde de lei, a atras in 2019 peste 500 de milioane de lei, in timp ce pentru acest an a fost stabilita o alocare de 5 ori mai mica.
Totodata, Asociatia „Pro Infrastructura” solicita premierului Ludovic Orban si ministrului Transporturilor „sa demonstreze si cu fapta, nu doar cu vorba, ca sunt mai competenti decat predecesorii lor”.
In urma cu o luna de zile, unul dintre reprezentantii constructorului arata ca lucrarile sunt in grafic pe ambele maluri.
Detalii tehnice:
– Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m;
– Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri;
– Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m;
– La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare;
– Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat;
– Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii;
– Tablierul este realizat din grinzi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari;