stiri Braila – debraila.ro

FOTO | Podul peste Dunare NU RAMANE muzeu: se lucreaza cu zeci de utilaje la drumurile de legatura!

Punct final in cazul nenumaratelor discutii legate de un posibil scenariu negativ in ceea ce priveste podul suspendat peste Dunare, respectiv ipoteza ca podul sa nu fie functional din cauza lipsei drumurilor de legatura. De cateva zile, in apropierea celui mai important obiectiv de investitii din Romania ultimilor 30 de ani, se desfasoara o mobilizare uriasa de forte.

Constructorii au inceput lucrarile la drumurile conexe podului – in principal la terasamente si la structurile de poduri si podete, atat pe malul brailean al fluviului, cat si pe cel tulcean. Aproximativ 80 de utilaje terasiere se afla pe santier, urmand ca efectivul sa fie marit de la o saptamana la alta. Drumurile de legatura vor avea 23,5 km.

Dezbaterile cu privire la posibilitatea ca podul sa raman cel mai mare muzeu in aer liber din Romania au tinut prima pagina a ziarelor foarte mult timp, in conditiile in care chiar si Catalin Drula, ministrul Transporturilor, a vorbit, la scurt timp dupa preluarea mandatului, despre „intarzieri din trecut”, precizand inclusiv faptul ca drumurile de legatura „nu aveau nici macar autorizatie de constructie”.

Totusi, demararea in forta a lucrarilor la drumurile de legatura arata ca lucrurile s-au miscat in directia corecta, iar  podul va putea fi folosit din prima zi de la finalizarea lucrarilor.

Podul suspendat peste Dunare, care va fi al treilea pod ca lungime din Europa, va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 metri pe malul brailean si 364 metri pe malul tulcean. Latimea totala va fi 31 metri si va cuprinde patru benzi de circulatie a cate 3,5 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare a cate 0,5 metri latime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri.

Comentarii