stiri Braila – debraila.ro

Contre si ironii intre PND si primar in CLM | Botea (PND): „Calea Galati trebuie modernizata pe structura rigida. Pe acolo trec masini de 40-50 t” | Dragomir: „Dumneavoastra o sa le explicati cetatenilor din zona ca lucrarile se vor amana”

Modernizarea Caii Galati, pe tronsonul Podul Brailita-drumul judetean 221B, a starnit lungi discutii in contradictoriu, presarate cu ironii fine, intre grupul PND din Consiliul Local Municipal si primarul Marian Dragomir.

Desi constructorul care va realiza lucrarile a fost deja stabilit prin licitatie, atunci cand urmau sa fie aprobati indicatorii tehnico-economici, dar si cofinantarea obiectivului de investitii, consilierul municipal Bogdan Botea (PND) a cerut, printr-un amendament, modernizarea pe structuri rigide a tronsonului, nu doar simpla asfaltare. Edilul i-a transmis alesului ca indicatorii tehnico-economici au fost aprobati anul trecut, acum modificandu-se doar valoarea TVA, de la 20% la 19% si ca schimbarea ceruta duce la blocarea proiectului.

„Tronsonul Calea Galati, intre Podul Brailita si drumul judetean 221B, face parte din traficul de marfa si traficul greu care se desfasoara intre Moldova si Portul Constanta. Dupa cum stiti, starea lui este foarte proasta. Noi propunem ca aceasta modernizare sa fie facuta astfel incat soseaua sa fie realizata pe o structura rigida, care sa permita atat rezistenta ei in timp, cat si impiedicarea disconfortului cetatentilor in acest cartier. De ani multi, pe aceasta ruta trec masini care au tonaj 40-50 tone si practic creaza un disconfort extraordinar de mare atat locuitori, cat si traficului in sine. Acest trafic greu, care nu ar trebui sa se desfasoare prin oras, pune in pericol chiar micul trafic si siguranta cetatenilor. Noi propunem un amendament in sensul ca modernizarea sa fie facuta pe structuri rigide si nu doar pe asfaltare simpla, in sensul in care baza structurii sa se faca din fier beton, ca sa reziste cel putin 10 ani”, a spus Botea.

Edilul a subliniat faptul ca o astfel de modificare poate fi luata in calcul dupa 2020, in urmatorul mandat, in conditiile in care asfaltarea Caii Galati, dincolo de Podul Brailita, va incepe luna viitoare: „Sa inteleg ca faceti o propunere pentru viitor. Daca considerati ca este necesar sa facem aceasta structura rigida, oprim finantarea in acest moment, lucru care ne poate atrage penalitati si mai dureaza alti ani pana incepem executia. (…) Trebuie sa avem in vedere oportunitatea si necesitatea rezolvarii tuturor problemelor de infrastructura din oras.”

Totusi, PND-istul a insistat, mentionand ca mentine amendamentul: „Imi cer scuze ca insisit dar acest proiect se refera la aprobarea unor indicatori tehnici. Am mai discutat in sedintele informale din 2016 aceasta problema si nu s-a disuctat de un proiect avansat. Acest proiect aproba acesti indicatori si nu inteleg de ce nu putem modifica. Sunt costuri un pic mai mari, dar avantajele sunt mult mai mari decat ce s-a facut pana acum.”

„Din informatiile mele acesti indicatori au fost aprobati, numai ca noi aprobnam actualizarea, avand in vedere schimbarea TVA de la 20 la 19%. Am sa insist si am sa va spun ca aporbare amendamentului domnului consilier va conduce la suspendarea lucrarilor deja atribuite prin SEAP. Noi azi doar actualizam acesti indicatori, indicatorii find deja aprobati”, a continuat consilierul municipal PND.

In cele din urma, dupa o ironie fina, Bogdan Botea a facut un pas in spate, retragand amendamentul: „Nu putem sa ne opunem realizarii proiectului, bineinteles, dar problema este ca modernizarea aceasta este de scurta durata, care nu o sa dureze. Ar trebui sa facem pe o structura rigida, care sa se conecteze eventual cu viitorul pod, care este aproape gata…”

„Eu am incercat sa fiu elegant, dar avand in vedere ca acest CLM a aprobat indicatorii si nu a existat o discutie atunci, noi actualizam doar valoarea TVA la un proiect care are deja licitatia finalizata. Daca dumneavostra considerati ca trebuie sa il modificam, tot dumneavoastra o sa le explicati cetatenilor din acea zona ca lucrarile se vor amana. Cred ca ar fi bine sa citim in integritate continutul proiectelor, si apoi sa venim cu amendamente”, a replicat primarul.

In cele din urma, proiectul privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea Caii Galati a trecut de votul CLM, cu abtinerea consilierului municipal Botea.

Comentarii