Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres care va lega orasele Buzau si Braila a fost semnat pentru circa 16,6 milioane de lei cu firma Ingineria Especializada Obra Civil E Industrial S.A, potrivit Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Noua sosea DX7 este denumita „Muntenia Expres” In Master Planul General de Transport, urmand sa aiba 98 de km lungime.
Contractul semnat cu sucursala din Romania a unei firme spaniole are o durata de 24 de luni, iar valoarea este de 16.591.031,97 Lei, fara TVA.
Profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulatie (3,5 m/banda), zona mediana de 3 m si acostamente de 2×2,25 m din care 0,75 m benzi de incadrare cu aceeasi structura rutiera ca a benzilor de circulatie si 1,5 m acostament consolidat.
Totusi, in cadrul studiului de trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala de proiectare, posibilitatea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulatie in drum expres cu 2×3 benzi de circulatie pe sens sau aducerea la profil de autostrada.
Contractul are un termen de 2 ani, insa studiul de fezabilitate trebuie finalizat dupa 14 luni de la incepere.
La alegerea alternativelor de traseu, firma care a castigat contractul trebuie sa tina cont de realizarea conexiunii Drumului Expres DX7 cu Autostrada A7 (Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau) in zona orasului Buzau, cu drumul de legatura catre Podul suspendat peste Dunare de la Braila si continuarea cu Drumul Expres spre Tulcea-Constanta.
Costul estimat al proiectului drumului expres „Muntenia Expres” se ridica la aproximativ 384 de milioane de euro.