stiri Braila – debraila.ro

Constructia podului suspendat, la doi pasi de licitatia pentru executie | Cum va arata podul care va lega Braila de Tulcea, cel mai inalt de peste Dunare

Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat ca a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice documentatia de atribuire pentru proiectul podului suspendat peste Dunare, urmand ca anuntul de lansare a licitatiei sa fie publicat dupa obtinerea validarii. Valoarea investitiei depaseste 2 miliarde lei, fara TVA.

Lungimea totala a proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19,095 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunare, structura principala din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,3 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Pentru ca va fi construit peste sectorul maritim al Dunarii, podul va fi cel mai inalt din Romania de pe fluviu, cu peste 47 de metri inaltime.

Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.

Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.

 

Comentarii