Un sistem mai bun de comunicare între personalul medical și aparținătorii pacienților care ajung la Unitatea de Primiri Urgențe. Propunerea a fost făcută, joi, în cadrul ședinței Consiliului Județean, de către consilierul județean Vasile Constantin Varga (foto).
Varga a precizat că rudele, în unele cazuri, așteaptă „ore bune” fără să primească informații despre starea pacientului, arătând că, în ciuda fluxului specific UPU și a lipsei de personal, se poate găsi o soluție pentru ca o astfel de comunicare să fie cu adevărat eficientă și practică.
„Cunoaștem cu toții că timpii de așteptare la UPU sunt foarte mari. În tot acest timp, aparținătorul care stă afară pe băncuță nu cunoaște nimic despre starea de sănătate a rudei. E adevărat că UPU se confruntă cu o problemă de personal, dar, într-o bună colaborare cu Spitalul Județean, să găsească o soluție în acest sens. Ori prin SMS, ori telefonic, aparținătorul să fie contactat și să i se comunice starea de sănătate și situația exactă a rudei lui”, a declarat consilierul județean.
În replică, Francisk Iulian Chiriac, președintele Consiliului Județean, a admis că problema este una reală, însă a subliniat că propunerea lui Varga ar urma să se concretizeze după ce va fi aprobată de Departamentul pentru Situații de Urgență condus de Raed Arafat, care are în subordine UPU.
„E o idee bună să punem o persoană care să țină legătura între UPU și aparținători, însă trebuie să avem aprobare și posturile necesare. O să facem demersuri”, a arătat Chiriac.
Totodată, Vasile Varga a subliniat faptul că Spitalul Județean ar trebui să publice și pe site, în mod online, chestionare privind satisfacția pacienților, dupa modelul altor spitale din țară. La acest moment, un astfel de chestionar poate fi completat doar în spital, în format fizic.