stiri Braila – debraila.ro

REVENIREA. Braila-Galati, POL AL INFRASTRUCTURII | Zona cu cele mai multe proiecte din Romania: pod, drumuri expres, investitii portuare si aeroport

Plecand de la demararea lucrarilor la podul suspendat peste Dunare, un proiect promis in toate campaniile electorale de dupa Revolutie, zona Braila-Galati cunoaste o dezvoltare total neasteptata in ceea ce priveste infrastructura de transport.

Mai mult decat atat, dupa ani si ani in care orgoliile si luptele politice au tinut administratiile brailene si galatene la distanta, se pare ca lucrurile au luat o cu totul alta intorsatura. Realitatea arata un parteneriat solid intre primarul Brailei, primarul Galatiului si presedintii celor doua consilii judetene, care au reusit, intr-un final, sa se aseze la aceeasi masa si sa schiteze proiecte care sa dezvolte a doua cea mai mare aglomerare urbana a Romaniei.

Recent, prezent la Braila, Ionut Pucheanu, edilul Galatiului, a promis ca cele doua administratii isi vor sustine cauza doar impreuna, in timp ce edilul Brailei a subliniat implicarea europarlamentarilor din Braila si Galati, respectiv Mihai Tudose si Dan Nica, in reusita acestei colaborari.

Aflat, la sfarsitul saptamanii trecute, pe santierul celui mai mare proiect de infrastructura din Romania post-decembrista, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a fost asigurat de constructori ca lucrarile vor fi finalizate in decembrie 2022, atunci cand circulatia pe pod va fi deschisa.

„In aceasta zona, din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, este cea mai mare concentratie de investitii in urmatorii ani. A doua dezvoltare urbana din Romania va beneficia de cele mai multe investitii din punctul de vedere al infrastructurii”, a declarat Grindeanu, la Braila.

Stadiul lucrarilor este acum la 63,10%. Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai mare pod din Romania si al treilea din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale si al lungimii. Este cea mai scumpa constructie de acest gen din istoria Romaniei din ultimele trei decenii, cu o valoare estimata de 500 de milioane de euro.

Contractul a fost semnat in aprilie anul trecut pentru aproximativ 371 milioane lei fara TVA. Primele utilaje au intrat in teren la inceputul lunii octombrie 2021, iar constructorul, firme detinute de Dorinel Umbrarescu, a uimit cu mobilizarea exemplara de pe santier, inclusiv pe timpul noptii.

Drumul expres de circa 11 km se va conecta la pod si are un termen de executie de 24 de luni.

La inceputul acestui an, nu mai putin de patru consilii judetene – CJ Braila, CJ Galati, CJ Ialomita si CJ Calarasi – au pus bazele unei asociatii de dezvoltare intercomunitara – cea mai mare din Romania – care are ca principal scop pregatirea, accesarea resurselor financiare si implementarea obiectivului de investitii ce vizeaza construirea unui drum expres TransRegio Galati – Braila – Slobozia – Drajna  – Autostrada A2 – Chiciu. 

Asociatia a semnat deja, la sediul Ministerului Transporturilor, in prezenta ministrului Sorin Grindeanu, un protocol de colaborare cu CNAIR pentru realizarea drumului expres.

Acest proiect fusese abandonat de Catalin Drula (USR), fost ministru al Transporturilor, care a venit cu propunerea ca in loc de doua drumuri care sa lege Braila de municipiile Focsani si Buzau sa se faca doar unul, intre Braila si Ramnicu-Sarat. In prezent, proiectul a fost reluat, ramanand in picioare solutiile Braila-Focsani si Braila-Buzau.

Mai mult decat atat, la mijlocul lunii trecute, autoritatile din Vrancea, ca urmare a cererii adresate de Compania Nationala pentru Autostrazi si Infrastructura Rutiera, au semnat certificatul de urbanism privind „Elaborare Studiu de fezabilitate si proiect tehnic de executie pentru obiectivul – Drum expres Focsani-Braila”.

Totodata, o firma de proiectare din Spania a demarat investigatiile geotehnice pe traseul Drumului Expres Braila-Focsani.

In aprilie 2020, CNAIR a semnat contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate si proiect tehnic de executie”. Termenul de finalizare este 30 noiembrie 2022.

In martie 2022, Consiliile Judetene Galati si Braila au semnat un protocol de colaborare pentru construirea unui aeroport international pe raza comunei galatene Branistea, aflata aproape de municipiul Galati. Este vorba despre un aeroport cu dubla functiune, de calatori si de marfuri.

La inceputul acestei luni, autoritatile brailene si galatene au anuntat faptul ca specialistii de la Bucuresti au facut deja expertize privind conditiile de vant si precipitatii, numarul de ore de ceata, numarul de ore de soare sau structura solului. Totodata, a fost primit un raspuns favorabil de la Autoritatea Aeronautica Civila.

Aeroportul Galati-Braila a fost inclus in Master Planul General de Transport al Romaniei.

In ultimele doua saptamani, porturile din Braila si Galati s-au aflat in topul investitiilor. Intai, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Braila – danele 26 si 27 – o investitie in valoare de 126,824 milioane de lei, iar apoi a fost semnat contractul de 95 milioane de lei pentru dezvoltarea Platformei Multimodale Galati

Trebuie mentionat si faptul ca, in prezent, sunt in derulare lucrari de modernizare a danelor 31-38 din Portul Braila, in valoare de 127,13 milioane lei.

Comentarii