stiri Braila – debraila.ro

RĂZBUNAREA lui Antistescu: NU mai trece oricine cu bacul pe timpul NOPȚII | Afaceristul pierde 1 milion euro/an din cauza PODULUI de la Brăila, proiect pe care l-a criticat imediat după semnarea contractului. CONTROVERSĂ: Șeful Romnav este singurul brăilean care a montat limitatoare de viteză pe stradă pentru că familia lui NU SE PUTEA ODIHNI

„Romnav”, principalul operator de transport cu bacul de pe malul brăilean pe cel tulcean, restricționează drastic traversarea Dunării pe timpul nopții: doar pentru parteneri de afaceri și urgențe medicale.

Anunțul a fost făcut chiar de către afaceristul Gheorghe Antistescu (foto), principalul acționar al firmei, citat de MD Press, cu doar câteva zile înainte de inaugurarea podului suspendat de la Brăila, pe 6 iulie. „Romnav” a obținut anual din afacerea cu bacurile un profit de aproximativ 1 milion de euro.

În același tablou, începând cu 1 iulie, Navrom Bac, singurul operator care asigură traversarea fluviului de pe malul gălățean pe cel tulcean, nu mai efectuează curse de noapte absolut deloc, nici măcar pentru ambulanțe. Explicația companiei care oferă servicii de transbordare fluvială a fost legată de „lipsa de personal”.

Schimbarea radicală a operatorilor din Galați și Brăila vine după ce, la sfârșitul lunii trecute, aflat la Brăila, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a subliniat faptul că, timp de aproximativ două luni de zile, circulația pe podul suspendat va fi închisă pe timpul nopții pentru a permite demontarea macaralelor.

„Am avut de ales între două variante: ori mai ţinem o lună şi ceva, două până reuşesc să dea jos aceste macarale, să le demonteze, şi-ar însemna să treacă tot sezonul estival, ori să facem un program astfel încât să poată fi folosit podul, iar anumite ore să fie folosite pentru demontare”, spunea Grindeanu.

Până acum, atât la Brăila, cât și la Galați, cursele speciale cu bacul pe timpul nopții se făceau la cerere contra unui tarif suplimentar. 

Antistescu, în 2018: „Podul, un Picasso într-un apartament de bloc”

Războiul din Ucraina, mină de aur

Antistescu, seful „Romnav”, a criticat în mod public podul, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimelor trei decenii, în ianuarie 2018, chiar la o zi după semnarea contractului.

„Podul peste Dunăre e ca un Picasso într-un apartament de bloc. (…) La început ar fi trebuit să ne îngrijim de arterele de circulație spre celelalte zone din țară, adică infrastructura rutieră. (…) Astăzi nu avem această infrastructură și podul leagă nimicul de nimic”, declara afaceristul la Realitatea TV Galați-Brăila, pe 18 ianuarie 2018.

Totodată, la acel moment, Gheorghe Antistescu sublinia că afacerile sale „nu vor fi afectate de pod” și că nu va „suferi” din cauza acestei investiții mari în infrastructură.

După începerea conflictului armat din Ucraina, în februarie 2022, afacerile familiei Antistescu au prosperat în țara vecină.

„De 3 ani, de când am aflat că se face podul, am căutat alternative. (…) Ucraina a fost un izvor de tarife pe care eu, într-o carieră de 41 de ani, nu le-am întâlnit în viața mea. Băiatul meu cel mare a realizat un profit înspăimântător pentru mine”, afirma acționarul „Romnav” în 2022, citat de MD Press.

2017, anul când Antistescu a făcut ordine pe domeniul public pentru ca familia lui să doarmă în liniște

În anul 2017, Gheorghe Antistescu a fost în mijlocul unei controverse publice de amploare, care a generat dezbateri intense pe rețelele de socializare. Pe cheltuiala sa și cu aprobarea Consiliului Local Municipal, afaceristul brăilean a construit un sens giratoriu la intersecția străzilor Anghel Saligny și Împăratul Traian, în Port, a trasat treceri de pietoni și a montat zece limitatoare de viteză.

Nu-i ușor să trăiești de o perioada lungă de vreme în vacarmul ăsta. Am încercat să îmi protejez, într-un fel sau altul, urechile, sănătatea și nervii de acest vacarm care este noapte de noapte. Sunt unul dintre primii 10-12 contribuabili ai orașului asta la bugetul local„, menționa sursa citată.

Șeful de la „Romnav” locuiește în clădirea fostei Gării Fluviale din Port, iar cei doi băieți ai săi au vilele vis-a-vis, pe strada Saligny, aproape de intersecția cu Danubiului. Familia Antistescu s-a arătat deranjată de „liniuțele” și drifturile făcute, pe timpul nopții, de „10-14 artiști pe motocicletă și încă vreo 10-14 pe mașini”, după cum îi descria chiar omul de afaceri.

Inițial, în iunie 2017, Consiliul Local Municipal a respins propunerea lui Antistescu, consilierii locali municipali motivând că nu sunt de acord cu montarea unor bariere care să blocheze accesul mașinilor în zonă, cum dorea afaceristul.

Ulterior, în octombrie 2017, pentru că au dispărut barierele și au rămas doar sensul giratoriu, trecerile de pietoni și limitatoarele de viteză, consilierii municipali și-au dat girul pentru proiectul lui Antistescu.

Înainte de votul din Consiliul Local Municipal, Antistescu amenințase voalat inclusiv cu faptul că își va muta afacerile în alt oraș.

„Un precedent foarte periculos”, „Oricine va putea cere Primăriei să amenajeze cum dorește strada pe care locuiește”, „Asta înseamnă să fii cineva pentru că ai bani și toți stau drepți în fața ta!”, „Cineva își amenajează o zonă de confort într-un spațiu public doar pentru că e milionar”, au fost doar câteva dintre sutele de comentarii apărute pe Facebook în acea perioadă.

Sursa foto: captură YouTube/ Raducu P Drum, MD Press

Comentarii