stiri Braila – debraila.ro

Portul Braila. MODERNIZAREA de 25 mil. euro, in curtea fostului baron Bunea Stancu: Hercules si Concivia | Hercules este beneficiar al lucrarilor pe care tot Hercules le face… pe bani publici | Sefa APDM: „Evident, va fi printre beneficiarii investitiei”

Un proiect de 24,5 milioane de euro, cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala, va moderniza si dezvolta radical Portul Braila, asigurand o infrastructura portuara la standarde europene si, nu mai putin important, crescand fluxurile de marfuri.

Uriasul contract a fost castigat de o asociere formata din trei firme. Una dintre acestea nu obtine doar un castig financiar substantial, garantat de valoarea proiectului, ci este si beneficiar direct al lucrarilor pe care le va desfasura in portul fluvial.

Explicatia nu este deloc complicata, desi, la prima vedere, asa pare: firma care executa lucrarile este chiar principalul operator portuar din judetul Braila, avand sediul in Portul Braila.

Intrebata de DEBRAILA.ro daca situatia este reala, sefa companiei de stat care deruleaza proiectul a admis faptul ca una dintre cele trei firme din asociere va fi „printre beneficiarii lucrarii de investitii”.

Un fost baron, un port si multe milioane de euro

Contractul de 24,5 milioane de euro, trei sferturi din suma reprezentand finantare europeana, a fost castigat de Asocierea „Hercules S.A. & Concivia S.A. & Interconstruct S.R.L.”. Prima firma, respectiv „Hercules”, nu este doar liderul asocierii, ci si cel mai mare operator din Portul Braila.

Firma este controlata de fiul lui Gheorghe Bunea Stancu (foto), fost presedinte al Consiliului Judetean Braila – cu doua condamnari definitive la activ pentru fapte de coruptie. In trecut, cand se afla la fraiele judetului, chiar fostul baron detinea „Hercules”.

Si „Concivia”, cea de a doua firma din asocierea care a obtinut mega-contractul, este controlata tot de fiul lui Bunea Stancu. Mult mai cunoscuta opiniei publice, firma l-a dus pe fostul baron in bratele anticoruptiei, fiind abonata la contractele din banii Consiliului Judetean atunci cand institutia era condusa chiar de fostul baron PSD-ist.

Potrivit interceptarilor dintr-un dosar DNA care il viza pe Gheorghe Bunea Stancu, fostul politician puncta, intr-o discutie purtata la finalului anului 2011, ca „i se pare normal ca baiatul sa inceapa sa preia ce e al familiei”.

Singura firma din asociere care nu are legatura cu Braila si cu Gheorghe Bunea Stancu este „Interconstruct S.R.L.”, cu sediul in Constanta. Presa constanteana sustine ca personajul din spatele firmei este Aurelian Ceaus, fost finantator al PNL Constanta si nasul de cununie al primarului liberal din Eforie.

„Administratia Canalelor Navigabile a oferit o nesperata mana de ajutor unui cunoscut liberal de la malul marii, a carui firma se zbate in pierderi si datorii impresionante. Banii companiei de stat salveaza, practic, de la faliment afacerea liberalului, unul din finantatorii de baza ai organizatiei PNL Constanta. Interesant este si faptul ca firma a reusit sa obtina chiar mai multi bani decat estima initial Administratia Canalelor Navigabile ca vor costa lucrarile”, scria replicaonline.ro, in urma cu trei ani, despre Interconstruct.

APDM Galati: „Evident, Hercules va fi printre beneficiarii lucrarii de investitii”

Pe 12 aprilie, in Sala Mare a Palatului Administrativ, in prezenta sefilor administratiilor locale din Braila si Galati, dar si a reprezentantului asocierii care va moderniza Portul Braila, „Administratia Porturilor Dunarii Maritime” Galati, compania de stat care deruleaza investitia de 24,5 milioane de euro, a organizat o conferinta de presa in care a prezentat proiectul.

Atunci, DEBRAILA.ro a intrebat-o pe Marcela Daniela Costea, directorul companiei nationale, despre situatie. Aceasta a confirmat faptul ca, practic, firma „Hercules” modernizeaza cu bani publici chiar portul pe care il foloseste in activitatea comerciala.

„Dupa cum cunoasteti, „Hercules” este un operator portuar. Are investitii facute in Portul Braila si, evident, va fi printre beneficiarii lucrarii de investitii”, a declarat Costea.

Mai mult decat atat, APDM Galati mentioneaza chiar in prezentarea proiectului, la capitolul „Obiectiv general”, faptul ca modernizarea si dezvoltarea Portului Braila „va avea ca efect generarea de venituri atat la nivelul administratorului, cat si al operatorilor portuari”, deci, inclusiv, „Hercules”.

Conform APDM Galati, urmare a implementarii proiectului, se estimeaza ca traficul de marfuri in Portul Braila va creste cu aproximativ 8% pana in anul 2024 si cu aproximativ 23% in anul 2030.

In prezent, prin Portul Braila se deruleaza un trafic mediu anual de marfuri de 0,87 milioane tone/an.

Asocierea „Hercules & Concivia & Interconstruct” trebuie sa finalizeze amplele lucrari din Portul Braila pana in decembrie 2023.

Comentarii